2010-11-25

Vill man ha sex får man lida, true word!

Senaste tiden har diverse kvällstidningar skrivit om att tjejer får offra mycket för att ha sex, för att vara tillgänglig för sex. Jag tänkte på det, folk tappar sexlust av p-piller, det blir helt värdelöst att äta dem, för om man inte blir kåt, varför skydda sig mot en eventuell bieffekt av sex?

Jag funkar inte på preventivmedel med hormoner, vilket gör att det som finns kvar är säkra perioder, pessar+spermiedödande, p-dator, kopparspiral och kondom kvar.
Två av dem är ju mindre säkra, det lämnar kopparspiral, kondom och pessar. Vem vill trassla in ett pessar innan man blir kåt? Allvarligt; "Älskling, jag kanske känner för att ha sex med dig om några timmar!" "Åh, tack för att du talade om det, då går jag och sätter in pessaret nu då". Hallå? Spontansex? En snabbis? Nåväl. Då har vi kopparspiral och kondom kvar.

Det är inte det att jag har nått emot kondomer. Jag tycker det är en fruktansvärt fiffig uppfinning. Men jag tål inte kondom. Inte plastkondomer, inte latexkondomer. Det skaver hur j-vla mycket glidmedel man än tillsätter. Men utan kondom behövs inte ens lite glidmedel. Ni ser själva. Celibat eller kopparspiral? Ja vi testade att undvika penetrerande sex, men det ledde ju till 3 akuta p-piller på 4 månader. Förälder? Nu? Nix!

I fredags skulle jag sätta in spiralen, men menshelvetet ville vara 7 dagar sen, så jag fick avboka tiden (som var perfekt för att D var ledig och kunde vara mentalt stöd). Fick en ny tid en dryg vecka senare. Var där i morse, hade en bokad tid. men i väntrummet snurrade de till det hela och jag hamnade hos nån annan än hon som skulle sätta in den. Men Efter många om och men så låg jag som en hjälplös skalbagge på rygg i gynstolen och tänkte: "Fuck, vad har jag gett mig in på? Finns det nått sätt att slippa? Fasiken vad metallspekulum är kalla!" Jag hör mummel nerifrån mitt heligaste: "Din livmoder är 6,5 cm djup" (Jaha, sen när behövde jag veta det? I mitt personliga brev för att bli surrogatmamma?) När hon är där nere mellan mina ben kommer kvinnan som skulle satt in den in för att assistera. Det är blött på mina kinder, tårar. Crap! Ont som fasiken gjorde det.

När allt var klart så fick jag sitta normalt i gynstolen (det måste vara första gången jag blir ombedd att sitta kvar och andas lite efter undersökningen/ingreppet). Hon pratade med mig lugnt och förtroligt. Varför är inte alla barnmorskor/gynekologer så? Hon sa: "I en vecka får du inte bada, använda tampong, ha sex etc." Buhu? Jag tror inte jag någonsin kommer vilje ha sex igen. Någon har typ haft röjarfest i min livmoder och slida. Hur skulle jag kunna bli kåt igen? Det sista hon sa; innan jag vaggade ut ur rummet som en pingvin var; "Vad pluggar du till?" "Personalvetare med inriktning psykologi" "Åh, vad roligt det lät, psykologi är väldigt användbart oavsett vad du ska jobba som. Lycka till!"

I nått slags smärtsamt töcken vaggade jag ut från mottagningen till bussen funderandes. Det gjorde fruktansvärt ont, jag mår illa och känner mig dissy. Nu får den sitta där tills vi ska ha barn, alt. tills den måste bytas ut. Trots att jag verkligen verkligen inte ville och har dragit mig för att göra det så sitter den där nu, och det kännd ganska bra inombords.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du kommer att trivas med spiralen. Men du, det är inte besvärligt med de nya pessaret FemCap. Sätt in det vid t ex tandborstning jämnt datum. Ha hur mycket sex när du vill de närmaste 42 timmarna. pessaret måste sitta kvar sex timmmar efter senaste samlaget. och efter 48 timmar tar du ut det när du t ex borstar tänderna. Tvättar av det, sätter in det igen.
Och pessargelen är mild, men effektiv (inte spermiedödande kräm längre) Gjort av silikon. Bara lite bra att veta kanske för nån...

Diraal sa...

Tack för den infon, undrar varför man numera ska veta mer än personalen på bmm..