2011-01-04

Är det en infektion eller ångest?

Jag har 2 ggr på 3 dagar haft svårt att andas på kvällen. Ena gången funkade inte astmamedicinen så det blev en tur till närmsta akutmottagning. Stockholms sjukvård fungerar även 2011. Brukar ju testa den med jämna mellanrum p.g.a. Astma/allergi. Igår vart dosen medicin lägre. Vet inte varför, jag har ju gått upp i kortisondos på läkarens ordination efter sjukhusbesöket. Kanske därför akutmedicinen inte behövdes lika mycket. Gemensam nämnare för bägge anfallen var att vi bröllopsplanerade.

Det är 199 dagar kvar tills vi ska gifta oss. Ca 7 månader med andra ord. Igår var min tärna här och snörde på mig brudklänningen. Behövde rita ut hur den var skuren så jag kunde köpa bh som inte syntes över kanten. Vi åkte till stan för att kunna köpa brudunderkläder. Jag hade en himla tur att det fanns något kvar i min storlek. Stor byst=litet utbud. Fanns 1 kvar i min storlek, som dessutom var vit och i brudserien som var utgående. Ergo; jag köpte den utan vidare betänketid, vill inte stå där med brösten i brevlådan månaderna innan bröllopet och inte kunna ha klänningen för att jag saknar bh.

Jag beslutade mig för hur brudbuketten ska se ut igår, tror jag. Det kommer vara vackert. Har hittat en ring jag vill ha, kyrka är bokad sedan länge, lokal för fest också. Tärna och toastmaster är bestämd. Klänningen köptes när Davids morfar gick bort (behövde något att tänka på), underkläder köptes igår, brudmarsch och en till melodi är bestämd till vigseln. injudningskorten är halvklara...

Igår när vi virrade runt i stan efter vi köpt underkläder ringde pappa. För de som känner mig vet de att de inte händer särskilt ofta och att historien bakom det är lång och snårig. Pappa undrade hur man kokar skaldjursfond, eller snarare om hummerskalen ska tas bort innan fonden reduceras eller efter. Kände mig lite hedrad som fick bidra med den kunskapen, framförallt när jag inte äter eller tillagar skaldjur på grund sv allergi. Passade på att be honom hålla första talet på bröllopet, det ville han gärna. Kändes bra. Det samtalet fick hela alter att kännas lite lugnare.

Hur som, jag funderar på huruvida bröllopet och planeringen är så överväldigande så jag får ångest och inte kan andas, eller om det är en potentiell infektion som ligger i kroppen och gör att det är svårandats ibland...

1 kommentar:

hanna sa...

Shiit det närmar sig med stormsteg.. Roligt..! =D