2010-02-01

Skagenröra

I mitt huvud råder just nu ett virrvarr. Fick igår en påminnelse på mobilen att det är dags för PMS. Och det kan man ju säga att det var. Jag vet inte vad som tog åt mig, men jag blev världens lipsill, tårarna slutar inte spruta. De sprutar mest över småsaker som hål i strumpor och sådant. Det är frustrerande. I fredags kom ett brev från kommunen som talar om att de då rakt inte tänkte betala min utbildning för att de erbjuder samma kurs. Partypoopers, helt klart! Funderade på att överklaga, men insåg att jag inte orkar bry mig. Får lägga om planen helt enkelt. Plugga som en idiot till HP, läsa matte C i höst och söka PAO vid SU till vt-11 istället, kan inte vara så svårt. Hur ska jag då hinna söka jobb medan jag pluggar till provet? Eller ännu hellre, hinna jobba? Dessutom tänkte jag försöka läsa 15hp i höst för att känna av läget. Vad vet jag dock inte i dagsläget.

I lördags var vi först och firade Davids ena kusin, sen åkte jag och bowlade med David och några vänner. Var inte i mitt esse och kom på 4:e av 5 placeringar! Men kul var det! Men jag har en galen träningsvärk!

Söndagen var jättelugn, vi låg på soffan, kollade på VM-finalen i bandy RUS-SWE. Sverige vann i förlängningen. Det var trevligt. Sen såg vi en massa serier och annat.

Idag, måndag, har David varit hemma fram till 1920. Han var nämligen ledig idag, och behövde inte flyga förrän 2130-flyget. En hel dag till tillsammans, och en dag kortare tills vi ses igen. Vi var in till sjukhuset idag, jag var på undersökning. Fick nya piller igen. Denna gång för läkaren trodde sig upptäckt någonting annat. Får testa, dessvärre ska tydligen dessa piller kunna orsaka det som jag hade från början. För att slå hål på min deppighet och PMS-karusell så tog vi en fika på det lokala caféet. Allt kändes så mycket bättre då, och mindre besvärligt. När vi masat oss hem packades det, hängdes tvätt och åt middag. Nu har han åkt. Jag känner mig fruktansvärt tom inombords.

Jag har en stor skagenröra i huvudet, det är förvirrat och jag klarar inte av det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Denna vecka kommer gå fort, och det är väldigt bra. Jag förstår att det är rörigt och mycket att göra, önskar jag hade en bra lösning på alla problem. Men jag behöver nog lite tid att komma på den.
Bowlingen var väldigt kul :) Måste göras om! och vart ska vi fika nästa gång?