2010-02-25

Visdomens ord

Igår gjorde jag ett försök med att nyttja kollektivtrafiken här i sthlm. Det gick rätt bra. En enkelresa på 31 min tog 1 h och 9 min. Men jag hade ju inte bråttom, så det var helt okej. Träffade min förra mentor för en kopp te/java. Vi gav oss sen ut och gick en sväng, njöt av solskenet som fick stan att vakna till liv. För trots allt trafikkaos så skrattade folk på tåget, och ute strålade leendena. Det var skönt att bara vara.

När jag kom hem hade jag fått med mig en "mina vänner"-bok som heter "du och jag". Tyckte det kunde vara mysigt. Jag fick 3 röda rosor! Det var så mysigt, boken blev en enorm kärleksförklaring med svaren vi fyllde i! Och vem vet vad som händer om 10 år. Men vi verkar båda vara klara med att vi är gifta, bor större och har barn. Och jag har lärt honom uppskatta broccolisoppa! =)

Till middag åt vi fondue bourgogne! Med kyckling/rostas, pommes chateau, bearnaisesås, aioli, vilökssalsa, guacamole, gräddfil! Och lite scharlottenlök, paprika och zuccini smög sig in. Det var en helt underbar onsdagskväll! Vi kikade lite på när Sverige åkte hem ett guld i stafetten, bäddade ned oss och somnade i varandras armar.

Allt detta var hur mysigt som helst! Och det fick mig att tänka på en fin sak. Små saker som att säga att man älskar varandra 3 ggr om dagen, en puss extra innan man går på morgnarna och lite tända ljus efter en tung arbetsdag är vardagskärlek! Och när vi lyxar till det så är det så romantiskt så man blir lätt tårögd!

Inga kommentarer: