2010-02-08

Flytta runt

Min blogg är på väg att flytta. Så fort David lekt av sig med allt vad programmering heter. Han ska nämligen flytta den. Jag har tjuvkikat, och ser bra ut än så länge.

Jag har funderat i helgen så att det knakar. Finulat och kukilurat. Att vara utan den man älskar suger mule. Vi Skypar flitigt, msnar och smsar. Men VARJE måndag ramlar några tårar ned för kinden, jag känner mig tom och ensam. Och han ser lågmäld ut när han knuffar lite på ytterdörren för att jag ska kunna nå och stänga den. Jag bad honom krympa mig och ta med mig den här gången. Det gick inte tydligen. Den här helgen har dessutom varit lätt uppochnedvänd. Två sekunder tjurig, 5 minuter glad, 30 sekunder otröstlig. Humöret är som en jojo. Och allt är inte sagt. Då kommer måndagen som ett brev på posten. Och det får vänta en vecka till innan mer kan sägas. Det är klart vi kanske kan prata lite i telefon. Men det jobba sent och umgänge med kollegorna är inte en ovanlighet. Jag förstår att det är viktigt, men jag behöver prata.

Och jag behöver få ur mig det som står på tapeten närmast. Som är stort och läskigt! Jag behöver någon att prata med om det. Behöver prata med David. Jag tror jag är sämst på att hålla hemligheter! Och jag behöver veta hur vi ligger till på den punkten.

En till sak som är jobbigt med att han är borta är att jag inte träffat hans kollegor. Som han de facto umgås med mer än mig numera. Jag känner att den biten saknas. Jag vill veta att han är i goda händer, ha ansikten att referera till, en miljö. För just nu är han borta i veckorna. Nu vet jag inte ens hur båten ser ut eller din hytt. Det visste jag i varje fall förut. Jag hade sett bild på några i besättningen. Men det är massor med nytt folk. Jag vet inte hur han har det där nere, jag vill vara där med honom och se det. För just nu känns det som att jag inte känner till det. Att det är avlägset. Och det skrämmer mig mer.

Omvänd anhörigresa? Prata med någon annan anhörig? Bra idéer, men jag kan inte ta reda på detta. Det måste han göra. Och det var många veckor sen han skulle göra det.

Inga kommentarer: