2010-01-26

Past, present and future

Dåtid: Hotell- och restaurangskolan Riksäpplet
Nutid: Arbetssökande
Framtid: Personal, arbete, organisation 180 hp

Jag börjar bli lite less på att jag inte kommer på vad jag vill göra. Så jag behöver en bred utbildning, jag vill ha ett praktiskt och teoretiskt arbete. Vill interagera med människor och vända papper. Tycker om att dra i trådar så att saker och ting händer. Tycker att pedagogik, sociologi och psykologi är väldigt intressant. Människors beteende facsinerar mig.

Jag gör framsteg i mina studieplaner i varje fall, vilket är upplyftande. Jag anmälde mig till högskoleprovet idag, har köpt boken Konsten att lyckas på högskoleprovet så att jag denna gång är förberedd när jag skriver det hela. Saknar matematik C för att vara behörig till utbildningen vid Stockholms Universitet, så jag ska söka vuxenutbildning. Vuxenutbildningen i hemkommunen hade bara distanskurs att erbjuda om jag ksulle hinna läsa den innan sista kompletteringsdag för ansökan till högskolan för HT-10. Går allt som jag vill nu med så godkänner Haninge Kommun att betala min utbildning på ÅsöVux så börjar jag plugga Matte C den 22 mars! Det innebär att jag har 3 lektioner matte/vecka i 12 veckor.

Så jag ska nu posta ansökan till kommunen så de får ta ställning till min sökta kurs. Jag är i någon slags kreativ, arbetsam process just nu! Har överskottsenergi och ostimulerade hjärnceller! Jag vill komma igång!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag hoppas verkligen att allt flyter på smidigt och löser sig. Tror linjen kan passa dig väldigt bra.
Hjälper dig med matten om jag kommer ihåg, så du vet!

Diraal sa...

Tack! Vill du motivera varför det skulle passa mig?

Unknown sa...

För att jag tror att du skulle vara bra att jobba på en personal avdelning. Du är en social person som sätter personen i focus och det är viktigt!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.