2010-01-21

Måste ta mig ur sängen

Ja, klockan var 22 när jag la på telefonen efter att ha pratat med David. Jag bäddade ned mig, förbannade min näsa och att området mellan näsan och halsen gjorde ont. Valde att ignorera det hela. Vaknar ca 0123 och har fortfarande väldigt ont, och nu värker kroppen också. Smsar David och beklagar mig. Eftersom han sover får jag inget svar.

Somnar om, sover 45 min, vaknar. Utför denna rit till kl 3. Då har jag så ont så jag skakar. Skakar inte för att jag fryser, skakar för att det går ont i hela kroppen. Nyser igen. Näsblod igen. Går på toa. Kan knapt stå. Fyller ett glas med vatten, häller i mig 2 alvedon. Tar mig till sängen och faller ihop. Jag är förvirrad och känner mig hjälplöst ynklig.

Ringer David, han hade sagt att jag fick ringa om jag behövde honom oavsett när. Han låter pigg. Som om han aldrig lagt sig. Han svarade "Hej det är David" med en militärisk vakenhet. Jag beklagade mig, grät en skvätt. Hade ont, riktigt ont, ingen feber. Termometern visade 35,6. Hade visserligen druckit nyss. Så inte speciellt exakt. Vi pratade en stund. Han pratade lugnande med mig. Jag bad honom berätta något.

Han berättade om en saga om en prinsessa som bodde i ett slott. Prinsessan älskade en prins. Prinsen bodde med prinsessan på helgerna, för på veckorna var han tvungen att rida ned till hamnstaden på en kamel för att göra prinsuppgifter.

Efter ett tag kände jag hur smärtan långsamt bedövades och jag kände att tröttheten var den dominerande känslan i kroppen. Jag lovade David att försöka sova. Vi sa hejdå. Kurade ihop mig runt Zebra-mjukdjuret och somnade. Sov till 6 ungefär. Kändes bra. Att sova lite. Jag pratade med David när han språngmarscherade till båten. Nu har jag fått i mig lite frukost. Jag har duschat och krupit ned i sängen på nytt.

Fick ställa in mötet med min jobbcoach och hoppas att hon kan flytta det hela till nästa vecka.

Nu ska jag pilla i mig alvedon igen, försöka läsa lite bok. Mina drömmars stad

Imorgon är det fredag, och då är första veckan avklarad. Bara 5 veckor tills vi ska till Kläppen!

Inga kommentarer: