2010-01-09

Allt har en början, så även denna blogg

Idén till denna blogg föddes igår 2010-01-08 sent på kvällen. Vetskapen om att David snart börjar jobba efter ledigheten blev påträngande och jag behövde ett sätt att hantera det hela på.

Storyn bakom det hela är i varje fall att jag träffade mannen med stort M, han med stort H, den rätte helt enkelt. Allt är underbart! Han är en av flottans glada gossar. Stationerad i Sthlm, men veckopendlar nu i minst ett halvår till Karlskrona. Det innebär att vi, som just vant oss vid att bo ihop kommer att vara särbo i veckorna, och sambo på helgerna. Man ska inte misströsta, det kunde varit värre. Men visst är det jobbigt och oron finns i magen hos honom och mig. Han har bekanta som förlorat sina flickvänner på grund av att arbetet tar sådan tid.

Men, nu har vi gett oss f-n på att det inte ska bli så för oss. Vi pratar varje dag han inte är hemma, håller kontakten med telefon, videosamtal via Skype, MSNar och Facebookar.

Jag är hemma själv i veckorna, söker jobb, går kurs om jobbsök och ska börja träffa en jobbcoach.

Bloggen uppdateras troligtvis inte på helgerna eftersom jag då tänkte tillbringa kvalitetstid med David. Men på måndagar kan det hända att jag summerar helgen!

Fred ut!

2 kommentarer:

Karl Åström sa...

2009? ;-)

Diraal sa...

Det är tillrättat!