2010-01-19

Mitt i naturen-repotage á la jobbsök

Art: Homo Sapiens sapiens.
Avart: Arbetssökande.
Kön: Både hane och hona förekommer.
Ålder: Ospecificerat, men denna verkar vara mellan barnbidragsålder och a-kasseålder.
Föda: Äter inte,glömmer lätt bort nämligen.
Sovplats: Sover sällan.

Sysselsätning: Söka jobb, regga sig på bemanningsföretagshemsidor, ladda upp CVn, skicka ansökningshandlingar, referensletande, betygskopierande, besöker ofta arbetsförmedlingen och en jobbcoach.

Så ser mitt liv ut just nu! Jag äter, men det kommer jag oftast på när jag är så hungrig så jag mest behöver tugga på något som höjer blodsockret innan jag svimmar. Jag har 2 dagar i rad nu dock lyckats bädda sängen på morgnarna, det är framsteg. Även om det berott på att det har varit folk här 2 dagar i rad.

Idag har jag registrerat mig på ytterligare ett bemanningsföretags hemsida. Denna gång kändes det mer lovande, den riktade sig nämligen till juniorer (folk med mindre än 10 års arbetslivserfarenhet) och seniorer.

Jag och David skickar sms till varandra frekvent. Det känns skönt.

En klok man (Davids far) sa att man ska säga att man älskar varandra, spontant, 3 ggr om dagen. Och att han tror stenhårt på det. Jag tror också på det, men gör det oftare än 3 ggr ibland per dag.

Så; David, jag vet att du tillhör läsarna; Jag älskar dig, något fruktansvärt!

2 kommentarer:

hanna sa...

Vi vet att du älskar david, åhh vad det är mysigt att se att du är så lycklig med honom.. kram hanna =)

Diraal sa...

Tack! Det känns skönt att mina vänner är lyckliga för min skull! =) Eller vår skull rättare sagt, för han är också lycklig!

Kramar om