2010-04-15

Lång tid

Igår var det den 14 april. För ett år sedan på det datumet satt jag, Jenny, Hanna och Alina på ett café i G:a stan och fikade. Te, caffe latte, abnormt stor kokosboll och abnormt stor snoddas. Att jag minns vilket datum det var beror enbart på att en bekant födde sin yngsta dotter den dagen.

Jag minns också att jag hade träffat David 2 ggr. En gång på Rudan och en gång när Henrik flyttade. Jag fick nått sött sms hit och dit den dagen. Men det är enda dagen jag minns datum på. Förutom att helgen efter tillbringades med en promenad på fredagen, hem till mig för att se film, somnade i varandras armar, vaknade upp och det var klart. Vi var tillsammans. Lördagen tillbringades hos hans föräldrar, ätandes lax, romsås och potatis på verandan. Det var väldig väldigt underbart!

Jag tänkte just på, om jag inte hade hjälpt Henrik att flytta, om jag lyssnat på att ,min kropp inte mådde bra, att tillbringa dagen med främlingar, och att om jag fortfarande varit sur och grinig över en incident tidigare så hade det här nog aldrig hänt!

Lite tack ska Henrik ha!

Inga kommentarer: