2010-05-06

Tillbaka till verkligheten

Nu sitter jag hemma i lägenheten igen. Känns märkligt att inte vara hemma på länge. Och det kändes konstigt att sova hos Davids föräldrar, när han inte var där. Men de har tagit väldigt bra hand om mig. Fått god mat och sovit som en stock. Även om jag vaknat när väckarklockorna gått igång innan kl 6. Men det känns som att det vara bra för både mig och David att jag sov under uppsikt. Även om jag nu inte är allergisk så känns det bättre att veta att OM något händer så skulle jag inte vara själv.

Jag har fixat med provtagning nu också, och ska bege mig till labbet på VC för att lämna in dem. Och vänta på svaren med spänning. Jag tror inte testerna kommer visa så mycket. Så jag tror väl att det lär bli koloskopi. Men det är väl ett senare projekt. Och jag är inte speciellt upplagd för det. Men de får gärna undersöka mig om de måste.

Idag kommer David hem, trots att det är torsdag. Vilket fick mig att tänka lite. Eller egentligen var det när jag och svärmor pratade vid frukost idag. Hur vet man när man är som lyckligast? är jag mer lycklig denna torsdag än förra fredagen när han kom hem? Eller var jag mer lycklig över skorna jag hittade till klänningen David köpte?

Dessutom är det vår. Ja, inget nytt. Pollen i luften, lövsprickning, isarna har smält bort. Men jag kände det igår, och ännu mer idag. Jag har vårkänslor. Massor med vårkänslor. Och hormonerna sprutar till höger och vänster. Bäst att lägga band på sig. Annars tittar folk på en så skumt!

Blir UM idag och i morgon! Var där igår också, tror jag slår ett personligt rekord. Men jag har skaffat nytt preventivmedel, i hopp om att det ska underlätta det andra. Men det fick mig att tänka. Jag kommer nog känna mig mer fertil med p-ring än med spiral. Även om det är så att jag inte ska kunna bli gravid av något så känns det ändå spännande. Lite mer action, kanske.

Inga kommentarer: