2010-03-11

Vårkänslor


Det spritter i kroppen, snön droppar från taket när den smälter, fåglarna kvittrar och solen strålar! Japp, våren är i startgroparna. På måndag fyller som sagt David år. Orkar troligen inte upp innan honom och ge honom presenter på morgonen skulle jag tro. Och han är fruktansvärt trött på morgonen ändå. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra, ge honom presenter innan han ska sova? Eller när alla andra ger honom presenter? Han får nog komma med idéer själv där faktiskt på en lösning.

Igår skulle jag i varje fall handla dem och lite annat. Men när man hoppar på kryckor är det svårt att bära själv. Och kollektivtrafiken med kryckor känns farligt och jobbigt att gå så långa sträckor. Så min snälla mamma hämtade mig med bilen, körde mig till centrum, var min bärhjälp! Vad jag köpte till David kan jag inte avslöja nu eftersom han läser det här. Men jag kan lägga upp bild när han fått dem!

Skulle köpa en muffinsplåt med plats för 12 st. De var slut, de hade bara megamuffinsstorlek med plats för 6 st. Det var störande, så nu måste jag använda en plåt som Davids föräldrar lånar ut till oss. Jag ska baka 24 st av varje smak, 3 smaker (blåbär med blå creme cheesefrosting , vanilj med chokladfrosting, citron/vallmofrö med citron creme cheesefrosting). Får nog lägga upp bild på kakfatet sen. Men jag fick tag i en bra spritspåse som har plast på insidan av polyesterväven. Den förra hade inte det, så då kom det man spritsade ut på kanterna. Inte lätt att arbeta då!

Var även förbi in på Telia för att höra med dem hur jag ska lösa en nummerflytt när jag har uppsägningstid på mitt abonnemang hos Glocalnet. Han var nog mest förvirrad, han hade heller aldrig hört talas om mobilen jag ville ha, som de säljer. De hade heller inget visningsex eftersom LG är så nya med att lämna ut sådant, så de kan inte beställa. Och LG är långsamma på att dyka upp. Så jag jagar vidare, Onoff kanske? Mobilen är i varje fall en LG GW620(se bild). Sveriges första Androidmobil med tangentbord. Jag tycker nämligen mycket om Davids mobil (HTC Hero). Det enda jag inte kan förlika mig med är touchtangentbordet. Jag klarar inte av att hantera det och blir frustrerad när jag inte kan skriva så fort som min hjärna tänker, och som jag brukar med min gamla mobil. Men HTC Hero har Android som operativsystem. Och jag gillar det betydligt mer än jag gillar Apples iPhone. Min karl får skylla sig själv att han invigt mig i teknikens värld!

Men planen är ny mobil vid löning om allt går som det ska!
Nu ska jag baka och städa resten av dagen. Måste vara världens bästa arbetssökande hemmasambo!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vill också ha vår! Inte mulet och kallt som här i Kallek..

Det blir ju tidigt på måndag... Ska ju med ett uschligt tidigt plan...
Svårt att veta, vore roligt att bli grattad då men kanske på kvällen.. Svårt..

Jag tror du snart har så mycket muffins där hemma att du kan bygga ett litet fort av de... Men jag kan alltid ÄTA mig in...

Vem vill inte ha en ny framtids mobil?
Kanske får skylla mig själv att jag gjort dig teknikintresserad men jag kanske tycker det är lite roligt också.. Du somnar inte när jag pratar om teknik

Diraal sa...

Det är faktiskt inte vår än, men det hänger i luften. Dock påstod någon julle att det ska snöa här idag!

Ja, jag lovar att försöka gratta dig på morgonen. Jag har ju 2 presenter. Så du kan få en på kvällen och sen en på morgonen om jag orkar upp och sjunga. Gör jag inte det orkar jag iaf upp och säga grattis och räcka över presenten! =)Eller så får jag ta mig i kragen och gå upp innan dig. Men då måste du lova att komma upp då så att du hinner öppna presenter!

I'm the prinsess of cupcakeland, and you shall be my prince! ^^

Det vore oförskämt att somna om du pratade teknik. Men det är mysigt att vi kan dela intressen. Men ändå ha egna hobbys också.