2010-08-06

Sommar, semester, sol

Nu är semestern nästan slut. David återvänder till jobbet på måndag. Och jag börjar plugga v.34. Vi ska flytta, för att det inte är optimalt att bo på 40 kvadrat för oss.

Jag har levt på måltidsersättningar hela sommaren, snart klar, en månad kvar. Jag längtar efter att få börja plugga. Är överlycklig över att få byta fackförbund, jag ser fram emot valet i höst...och jag längtar efter att vara själv igen. Det känns skamligt att säga det. När jag tycker det är jobbigt att han åker. Men jag längtar efter att få vara lite själv. Jag är sån, mår bra av att vara för mig själv, där det är tyst och lugnt. Sovrummet i nya lägenheten kommer göra susen.

Tycker att alla gifter sig och får barn nu förresten. Min gamla klasskompis från låg/mellanstadiet ska bli mamma i februari. Det är hur sött som helst. Och Melvin (brorsonen) växer så det knakar. Han ska döpas samma helg som vi flyttar. Jag har utfört min plikt som faster. Jag har lärt honom lipas!

Inga kommentarer: