2010-06-01

Det finns en plan

Sambokilon. Smaka på ordet. Det låter skrämmande. Jag skulle ju inte drabbas. Men nånting gick inte som jag tänkt mig. Jag ändrade mina hälsosamma matvanor, jag slutade motionera. Men nu är ju planen att vi ska gifta oss nästa år. Och jag är väl inte helt tillfreds med att jag kommer behöva ett tält till brudklänning. Så då får man ta tjuren vid hornen. Ska skriva in mig på ett kost/motionsprogram är planen. Det är 1-årigt och sen kan man fortsätta 1 år till med stabilisering så man inte lägger på sig igen. Nu har jag ju faktiskt råd eftersom jag fått pengar från förlikningen. Jag ill i varje fall lyckas med att vara 1 storlek mindre då. Men jag hoppas på att kunna gå tillbaka till storleken jag hade innan jag träffade David! Och då måste jag gå ned 4 storlekar.

Jag ska förövrigt besöka optikern idag. Och jag har bytt från Synsam till Specsavers. Hoppas det är bra. Men det är någonting med Synsam jag inte riktigt gillar. Vet inte vad. Men, det var ett år sedan jag var hos optikern. Borde gå oftare egentligen.

5 kommentarer:

Tant Anki sa...

Hej,
Vad ska du med i för mat/kost program?
Du ska inte satsa på att gå med i viktväktarna, jag har tappat 4 storlekar sen i november och är på väg ner mot den 5 storleksminkningen. I måndags så hade jag lärt mig att äta rätt så att nästan alla graviditetskilon är borta utom 0,5 kg. Nu har jag arbetat bort mer än hälften och har mellan 10-13,5 kg kvar. I måndags var jag så glad att jag dansade när jag gick av vågen på mötet.

Tant Anki sa...

Det var kusin Anki som skrev kommentaren innan och jag önskar dig lycka till i vilken form du än väljer. Du kommer att må kanon när kilona börjar trilla av dig.

Tant Anki sa...

Om du vill får du låna min brudklänning. Kram

Tant Anki sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Diraal sa...

Jag håller det i åtanke! Jag minns inte ens hur den ser ut, skicka en bild! =) Kram

Nej, inte viktväktarna. Itrim. Det är ett kost/motionsprogram., med coaching, gruppsamtal, kostråd, träningsråd osv. Med tillgång till gym!