2010-10-14

Jag är en väldigt intressant person

Hejhej, hallå bloggen!

Jag är en intressant person.
Ja, det är faktiskt helt sant.
Idag var jag hos kuratorn, första gången på 2 veckor.
Lite långt glapp kanske, men det hann hända saker emellan som var viktigt att prata om.
Jag lärde mig att jag är intressant att analysera. Blev till och med överraskad över att man kunde uppleva mina handligar på många olika sätt. Nyttigt att veta tror jag.

Så idag ska jag gömma David i soffan med en filt, kopp varm choklad och prata. Det känns så typiskt chickflicks att prata känslor. Men jag tror det är nödvändigt ibland i varje fall. Man kanske inte alltid behöver prata om dem, men de ska få finnas, på lika villkor som tankarna. Jag är bra på att prata i logiska, konkreta resonemang. Men jag är urusel på att prata känslor när det kommer till mina känslor.

Så jag har beslutat mig för att jag är en fruktansvärt intressant person. För det är sjukt häftigt att komma till självinsikt.

Slutsats? Javisst: Jag går hos en kurator för att lära känna mig själv bättre. Inte för att jag mår direkt psykiskt dåligt.

Inga kommentarer: