2010-09-08

Bloggtorka

Jag bloggar för sällan, så enkelt är det.

Har börjat skolan, har en lättsam grupp och det flyter på bra. Var nojig för platsen skolan ligger på, för nära en del från pre-David-tiden. Men jag har släppt den hysterin nu tror jag. För mycket annat i skolan att tänka på.

För mycket känns som en bra rubrik på livet just nu. Vi flyttar på lördag. På fredag får jag nycklarna till nya lägenheten. Jag vill dock packa ned mig själv i en flyttkartong. Det är lite för mycket känner jag.

David är kvar i Karlskrona. Det känns vemodigt. Orken börjar liksom rinna ut i sanden. Varken han eller jag orkar ha nån positiv kämparglöd längre. För min del känns det som att jag lagt mig ned och bara väntat den senaste tiden. Det var okej tills precis efter semestern. Nu känns det inte ens hanterbart. Helgerna stressas igenom så vi hinner knappt kramas innan vi somnat båda två. Var tog kärleken vägen? Jag älskar ju min livskamrat, men jag orkar inte aktivt utstråla massa kärlek och värme längre. Det känns piss.

Snälla tyskarna, jobba snabbare och leverera båten i oktober som utlovat, snälla! Jag behöver David hemma.

Inga kommentarer: